דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האנטישמיות המושרשת בתרבות הבריטית 

מאת    [ 06/07/2008 ]

מילים במאמר: 309   [ נצפה 3560 פעמים ]

ההיסטוריה מתעדת כמעט אלף שנים של גילויי אנטישמיות בבריטניה. באנגליה של ימי הביניים היו רדיפות אחר אוכלוסיות שונות, בעיקר של יהודים. אנגליה הייתה הראשונה להמציא עלילות דם נגד היהודים והאשימה אותם בשימוש בדמם של ילדים נוצרים לשם הכנת מצות של פסח. החל מ- 1066 והלאה, נראו באנגליה תופעות של רדיפה, המרה דתית בכפייה, סחיטה ונישול של יהודים. אלו הגיעו לשיא עם גירוש היהודים מאנגליה בשנת 1290 בהוראתו של המלך אדוארד הראשון. היה זה הגירוש הראשון באירופה של קהילה יהודית גדולה.

התרבות והספרות האנגלית, מג'פרי צ'וסר ועד ט.ס. אליוט, מלאה בדימויים אנטישמיים. לא ניתן להבין את היחס כלפי היהודים בבריטניה כיום מבלי לקחת בחשבון את האנטישמיות שהוטמעה בתרבות הלאומית לאורך ההיסטוריה. אף אם אותם סופרים דגולים לא עשו זאת בכוונה, הדימויים השליליים שייחסו ליהודים יצרו דעות קדומות שחלחלו לתודעת החברה הבריטית לדורותיה.

גם כיום, בריטניה ממשיכה להוות מובילה אירופית בתחומים שונים של אנטישמיות. היא עומדת בראש קמפיין החרם האקדמי נגד ישראל ומנסה לקדם יוזמות דומות גם בתחום הכלכלי. באף חברה מערבית אחרת, הג'יהאד הקיצוני אינו כה אלים ומסוכן כפי שהוא בבריטניה. האנטישמיות אינה מהווה אמנם מרכיב עיקרי בג'יהאד הרדיקלי, אולם היא משמשת את הקיצונים האסלאמיים בהתוויית כיוון כללי לאנטישמיות בבריטניה.

הנרטיב האנטי-ציוני מוכר ברחבי העולם ונפוץ בעיקר באירופה. יחד עם זאת, בבריטניה השיח האנטי-ציוני זוכה לתהודה יוצאת דופן, במיוחד בקרב חוגי האליטה. הממשלות הבריטיות בראשות טוני בלייר וגורדון בראון ניסו להתנגד לתופעת האנטישמיות ולתנועת החרם על ישראל, אך לשווא. כבר במהלך שנות ה- 80, חדרו טרוצקיסטים (חסידי התיאוריה המרקסיסטית של לאון טרוצקי) למפלגת הלייבור ולארגוני העובדים והפכו גורם משמעותי בקידום הגישות האנטישמיות.

מוקד השפעה נוסף היא התקשורת. מאז פרוץ האינתיפאדה השנייה, ערוץ ה- BBC והעיתונים הגדולים בבריטניה מדווחים על ישראל באופן יומיומי בצורה שהיא בדרך כלל מגמתית, מוטה וחד-צדדית. ה- BBC נמנע מלהתייחס לחמאס ולשאר ארגוני הטרור הפלסטיניים כטרוריסטים ומקפיד לכנות את המחבלים בתואר "חמושים". את הפיגועים הרצחניים מסביר הערוץ כתגובה ל"מעשי הגזענות" הבלתי פוסקים מצדה של ממשלת ישראל.

מוסד מחקר עצמאי ללא כוונת רווח, הפעיל משנת 1976 ועוסק בחקר מדיניות ובנושאים מרכזיים העומדים על סדר יומם של מדינת ישראל והעם היהודי.
כתובת האתר: http://www.jcpa.org.il






מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב